ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?
Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi
vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti
belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz
gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi
ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç
seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını
incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen
genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.
1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin
arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı
firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine
gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik
edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem
arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi
modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.
İnternet Başvuruları Hakkında
İnternet Başvurusu Nerelerden yapabilirim?
İnternet Servis Sağlayıcıların Yetkili ADSL Bayi ve/veya Yetkili Satış
Noktalarından.
İnternet Servis Sağlayıcıların Resmi İnternet Sitelerinden (com.tr uzantılı alan
adlarını tercih etmenizi öneririz.)
İnternet Servis Sağlayıcıların Çağrı Merkezlerini arayarak
İnternet Başvurusu için gerekli olan evraklar nelerdir?
Bireysel ve Kurumsal Başvurularda farklı evraklar istenmektedir.
Genelde talep edilen evraklar (Firmalara göre değişiklik gösterebilir)
Bireysel Aboneler :
Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi
Kurumsal Abone :
Vergi Levhası
İmza Sirküleri
Yetkili Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi
Fiber İnternet Nedir? Fiber İnternet ile Diğer İnternet’lerin farkı nedir?
Fiber İnternet , genişbant internet erişim
imkanı veren, altyapısı fiber optik kabloya dayanan dünyanın en hızlı internet
teknolojisidir.
Diğer internet teknolojilerinde fiber optik kablolar ana iletişim noktalarına
gelir. Burdan sonra bakır kablolar ile tüketicinin hizmet aldığı noktaya ulaşır.
Fiber Optik Kablolardan sonra iletim hattı bakır kablolar nedeniyle zayıflar ve
iletim hızı düşer. Bu nedenle son kullanıcının internet belli bir hızın üzerine
çıkamaz.
Fiber Optik noktasına ne kadar yakınsa hız artar. Uzaklaşınca hız düşer.
İnternet Aboneliğinde Hizmet aldığım firmayı değiştirebilir miyim? Nasıl ?
Evet.. Yeni hizmet almak istediğiniz firmaya
başvurmanız gerekmektedir. Başvuru ve geçiş işlemlerini yeni firma tarafından
yapılmaktadır. Geçiş işlemi olabilmesi için eski internet aboneliğinizin aktif
olması gerekmektedir. Geçiş işlemine “ISS Geçiş” ve/veya “ISS Churn”
denilmektedir.
Yine dikkat edilmesi gereken konularda biri de “Abonelik Kimin Üzerinde ise”
aynı isim ve bilgilerle işlemin yapılması gerekmektedir. Birinci derecen akraba
olsanız dahi farklı isim ve bilgilerle hizmet aldığınız firmayı
değiştiremezsiniz.
ADSL Tarifeleri Nelerdir?
ADSL Tarifelerini 3 ana gruba ayırabiliriz.
Limitsiz (Sınırsız-Kotasız) Tarifeler :
Kullanım trafiğine bakılmaksızın aylık sabit ücretle alınan sınırsız kotasız
paketlerdir. Hız düşümü olmaz. Devamlı hizmet aldığınız paket ücretini
ödersiniz. Kota aşım ücreti alınmaz.
Limitsiz Adıl Kota Noktası (AKN) olan tarifeler :
Ay içerisinde kullanım trafiğiniz belli bir GB a ulaştığında (AKN) hızının
düşülmesi uygulamasının olduğu pakettir. 1 Ocak 2019 dan itibaren uygulanmıyor.
Bazı servis sağlayıcıları , bu tarifeye benzer “Akıllı Sınırsız Tarifeler”
uygulamaktadır. Genelde bu uygulama gündüz farklı hız (örneğin 02.00-19.00 arası
16 mbps hız, 19.00-02.00 arası daha düşük hız) gece daha düşük hız şeklinde
uygulanmaktadır.
Limitli Tarifeler :
Aylık Belli bir kotası olan tarifeler. Kotası dolduğunda ek kota satın almanız
gerekebilir. Veya ek kullanımlar ücretlendirilir.
Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.
Uzmanımız Sizi Arasın