ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?
Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi
vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti
belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz
gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi
ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç
seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını
incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen
genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.
1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin
arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı
firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine
gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik
edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem
arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi
modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.
ADSL Modem de Kullanılan Kullanıcı adı ve şifreler nasıl kullanılır.?
ADSL kullanıcısı
iseniz 3 adet kullanıcı adı ve şifreden bahsedebiliriz. En fazla karıştırılan
konulardan biridir.
1-)ADSL Modem Kullanıcı Adı ve Şifresi : ADSL Modem içinde gerekli
ayarların yapılabilmesi için modemin arayüzüne giriş sağlayan kullanıcı adı ve
şifredir. Her modemin varsayılan (fabrika ayarları) bir kullanıcı adı ve şifresi
vardır. Bu modem marklarında aynı olabileceği gibi, aynı markanın değişik
modellerinde farklı olabilir. Kullanma kılavuzundan bakabilirsiniz.
2-)İnternet Servis Saylayıcısından alınan kullanıcı adı ve şifre :
Hizmet aldığınız internet servis sağlayıcısı, size internet kullanımı için bir
kullanıcı adı ve şifre verir. Bu kullanıcı adı ve şifreyi modemde ayarlamanız
(modem ilgili firma tarafından ayarlanmamış ise) gerekmektedir.
3-)Kablosuz ADSL modemlerde ‘Kablosuz Ağ Şifresi:
Cihazınızın modeme kablosuz erişmesini sağlayan şifredir. Yine bu ayar modem
içerisinde yapılır. Güvenlik ve kota kullanımı için kesinlikle ayar yapmanızı
öneririz.
ADSL Hızlarında Bölgesel Farklılık Olabilir mi?
Kullanılan altyapıya ve hizmet alınacak adresin
santrala uzaklığına göre değişiklik gösterebilir.
100 Mbps ye kadar hız alınabilir. Genişbant internetin ilk yıllarında(2004-2005)
1 Mbps yüksek hız sayılmasına rağmen , 2020 lerden itibaren İnternet Servis
sağlayıcıların çoğu en düşük hız olarak 4 Mbps olarak vermeye başladılar. 2022
yılına bakıldığında ise en düşük hız 8 Mbps olarak verilmektedir.
Tüketicilerin talepleri doğrultusunda altyapı desteklediği şartlarda 100 Mbps ye
kadar hız almak mümkündür.
ADSL de Statik ve Dinamik IP Adresi Nedir?
Sürekli olarak bir ADSL kullanıcıya tahsis
edilen ve kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı aynı IP adresi ADSL
statik ip adresi olarak adlandırılır.
IP adreslerinin daha ekonomik kullanılması için her kullanıcıya bir statik ip
adresi tahsisi yerine belirli bir IP blok‘undan kullanılmayan bir IP adresi de
verilebilir ki bu da dinamik IP adresi olarak adlandırılır.
Bu durumda kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı IP adresi farklı farklı
olabilir. Statik IP genelde Webserver, mail server gibi IP adresinin başkaları
tarafından bilinmesini gerektiren uygulamalar için kullanılmaktadır.
Ev kullanıcıları içinse genelde dinamik IP kullanımı daha uygundur. IP
gerektirecek bir gereklilik varsa (güvenlik kamerası vs) statik IP ihtiyacı
olabilir.
İnternet Aboneliğinde Hizmet aldığım firmayı değiştirebilir miyim? Nasıl ?
Evet.. Yeni hizmet almak istediğiniz firmaya
başvurmanız gerekmektedir. Başvuru ve geçiş işlemlerini yeni firma tarafından
yapılmaktadır. Geçiş işlemi olabilmesi için eski internet aboneliğinizin aktif
olması gerekmektedir. Geçiş işlemine “ISS Geçiş” ve/veya “ISS Churn”
denilmektedir.
Yine dikkat edilmesi gereken konularda biri de “Abonelik Kimin Üzerinde ise”
aynı isim ve bilgilerle işlemin yapılması gerekmektedir. Birinci derecen akraba
olsanız dahi farklı isim ve bilgilerle hizmet aldığınız firmayı
değiştiremezsiniz.
Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.
Uzmanımız Sizi Arasın