Aldatılmayı Çok Seviyoruz. Dolandırıcılıkta Zirvede. Çakma Çağrı Merkezleri.
Aldatılmayı Çok Seviyoruz. Dolandırıcılıkta Zirvedeyiz. Çakma Çağrı Merkezleri.
Gerçeklerle değil, duymak istediklerimizle “mutlu” oluyoruz.
Kişisel ilişkilerde benzer duyguları yaşarız.
ADSL sektörünü 12 yıldır takip ediyoruz. Mağdur edilmeyen müşteri sayısı yok denecek kadar azdır. Firmalardan kaynaklanan problemler ilk sırada..
Ama asıl suçlusu tüketiciler..
Tüketiciler, adete problemleri kendileri oluşturuyorlar.. Neden mi?
Tüketiciler , imza attıkları belgelere de değil, sözlere inanıyorlar. İmza atılan sözleşme, taahhütname en önemli kriterler ..
Fakat tüketiciler bu işlemlere değil “Bana bayi böyle söyledi, bayi bana çok uygun fiyat söyledi “ söylemlerine inanıyoruz.
Akıl var , mantık var. Sözleşme aynı sözleşme, taahhütname aynı . Buna nasıl inanıyorlar..
Sonra “ Ben mağdur oldum”. Tabi olursun. Mağdur olmaman için bir sebep yok. Sen istedin mağdur olmayı.
Bayi de senin talebini karşıladı.
Yanı arz talep meselesi.
Dolandırıcılıkta Zirvedeyiz. Çakma Çağrı Merkezleri.
10 milyona yakın ADSL ve Fiber kullanıcısı var. ADSL kullanıp ta Çağrı Merkezlerinden (!) aranmayan yoktur.
İnternet Servis Sağlayıcıların (ISS) Çağrı Merkezlerinden kesinlikte bahsetmiyoruz. I
ISS ‘e taşeron iş yapan, kendilerini Çağrı Merkezi olarak tanıtan özel firmalardan bahsediyoruz.
Çağrı (!) merkezleri nasıl çalışıyor. Yapıları nedir? ADSL müşterilerine nasıl ulaşıyor? .
Neyi nasıl satıyorlar?. Ne kadar güvenli ? . Ne kadar Yasal ? Müşteriler ne kadar memnun ?
Bu soruların cevabini bulmaya çalışacağız.
Türkiye ‘den önce ilk önce Avrupa ‘da nasıl işliyor. Avrupa’da, isteyen herkes çağrı merkezinden satış yapamıyor.
Yasal zorunluluklar . Müşteri rastgele aranıp ‘Bizde şu ürün var, fiyatı bu’ diyemiyor.
Bu nedenle birçok Avrupa firması bu işi Türkiye’de taşeron firmalara yaptırıyor.
Türkiye’de Almanya ‘ya Çağrı Merkezi üzerinden satış yapan binlerce firma var.
Türkiye’de nasıl işliyor. ADSL den önce de çağrı merkezlerinden satış yapan firmalar vardı.
Fakat bu firmalar, kendi müşterilerine satış (sigorta vs..) satış yapılıyorlardı.
ADSL de ise çok farklı, karmaşık ve hatta çok komik…Neden komik ? Birkaç konuşma metnine bakalım..
Telefonunuz çalıyor… ‘İyi günler A firmasının Çağrı merkezinden arıyorum…
B firmasından ADSL sözleşmeniz ……….. tarihinde bitiyor, bizde …. Kampanyalar var’
Nasıl yanı ? diyen çok az.. Nasıl olur. ‘B firması size rakip, Siz A firmasından arıyorsunuz.
Benim kişisel bilgilerimi nasıl elde ettiniz ‘ diyen çok az…
Peki kim bunlar?… İnternet Servis Sağlayıcılarının kendileri mi ? Kesinlikle hayır.
Böyle bir şeyi asla yapamazlar… Nasıl oluyor?.
Bayi ve Satıcı durumunda olan , İnternet Servis Sağlayıcılarına iş yapan ve yaptığı işten dolayı ilgili firmalara
fatura kesen özel firmalar (Sözleşme yapılmış Bayi veya Satıcı)..
Dolayısıyla bu firmaların müşteriyi nasıl bulduğu İnternet Servis Sağlayıcıları için önemli değil..
Bu veriler nasıl temin ediliyor. Satılıyor. Yanı kısaca, Müşteri Bilgilerinizi satılıyor.
Bu satış yöntemi güvenli mi ? Kesinlikle hayır.
Yasal mı ? Kesinlikle hayır. Rakip olan firmanın ADSL müşteri bilgisine nasıl ulaşılıyor?
Müşteriler Ne kadar memnun ?.
Genelde doğru bilgi verilmediği için müşteriler memnun değil ?. Müşterinin bir talebi olsa kendisi ilgili firmayı arar.
Tüketici ne yapmalı ?
Bu tür sistemlerden uzak durmalı. Taki yasal düzenleme gelene kadar.. Bir hizmet istiyorsanız ,ilgili firmayı siz arayın.
Kişisel bilgilerinizin hepsini vermeyin. TC den ziyade en önemli kişisel bilgi ‘Kredi Kartı Bilgileri’ ile ‘Anne Kızlık Soyadı’ dir.
Bu iki bilgiyi kesinlikle vermeyin..
Eklenme Tarih:10.11.2017
Uzmanımız Sizi Arasın