Genişbant İnternet Kullanıcı Sayısı iki yılda yüzde 49,65 arttı.

2015 İkinci çeyrekte yaklaşık 44,4 milyon olan abone sayısı 2017 ikinci çeyrekte yaklaşık 66,4 milyona ulaştı. 

En yüksek artış %61,24 ile Mobil Cepten İnternette oldu.

2015 yılın ikinci çeyrekte 6.864.772 olan  xDSL abone sayısı 18,08%  artışla  8.106.051 aboneye ulaştı.

Eve Kadar Fiber(FTTH) ise 551.144  adetten 54,77% artışla  853.023 adete ulaştı.

Binaya Kadar Fiber(FTTB) de 1.005.080 aboneden  22,13% artışla 1.227.522 aboneye ulaştı.

Mobil Bilgisayardan İnternet ise düşüş yaşandı. 1.661.824 olan abone sayısı  -34,24% düşüşle 1.092.758 aboneye geriledi.

Mobil Cepten İnternet , 33.636.811 aboneden 61,24% artışla 54.237.327 aboneye ulaşıldı.

İnternet Hızlarında da önemli artışlar oldu. 2015 de 10-30 Mbit/sn hızı kullanan abone sayısı %58 iken 2017 ikinci çeyrekte bu oran %70,4 olmuştur.

Sabit Genişbant internet kullananların aylık data kullanım ortalaması 76,5 GB olarak gerçekleştir.  Mobil ise bu miktar yaklaşık 3 GB dir. Sim kartı ve hizmeti 4,5 G olan mobil kullanıcılarında ise aylık kullanım ortalama 6,3 GB olarak gerçekleşti.

Türkiye ‘de nüfusa göre sabit genişbant penetrasyon oranı %13,9 olarak gerçekleşmişken OECD ülkelerinde oran %30,1 dir.  Mobil genişbant internette ise Türkiye de %69,3 iken OECD de bu oran %99,3 dur.

2017 ikinci çeyrek itibariyle mobil genişbant abonelerin 30.143.650 si faturalı , 25.186.435 i ise ön ödemeli hizmet kullanmaktadırlar. 

 

2015-2

2017-2

 2 Yıllık Değişim

xDSL

6.864.772

8.106.051

18,08%

Eve Kadar Fiber(FTTH)

551.144

853.023

54,77%

Binaya Kadar Fiber(FTTB)

1.005.080

1.227.522

22,13%

Mobil Bilgisayardan İnternet

1.661.824

1.092.758

-34,24%

Mobil Cepten İnternet

33.636.811

54.237.327

61,24%

Kablo İnternet

583.053

780.127

33,80%

Diğer

92.676

139.635

50,67%

.

44.395.360

66.436.443

49,65%

       

2015-2 : 2015 Yılı ilk 6 ay sonundaki verileri ifade ediyor. 2017-2 : 2017 Yılı ilk 6 ay sonundaki verileri ifade ediyor 

Firmaların Sabit Genişbant İnternet  Pazar Payları İncelendiğinde :

2015 ikinci çeyrekte yüzde 1,3 Pazar payına sahip Vodafone.Net , 2017 ikinci çeyrek itibariyle 338,46% artışla %5,7 Pazar payına ulaşmıştır.

Millenicom (Doping) %1 olan Pazar payını %40 artırarak %1,4 e çıkarmıştır.

Turkcell Superonline her yıl olduğu gibi Pazar payını iki yılda 22,42% artırarak TTNet ten sonra %20,2 Pazar payıyla ikinci Pazar payına sahiptir.

TTNet , 2 yılda -9,83% Pazar kaybetmesine karşılık sektörde liderliğini sürdürmüştür.

Sektörde iki yılda en fazla Pazar kaybeden firmalar;

-31,82% Pazar kaybıyla Doğan TV Dijital %3 Pazar payı ile 4 sırada yer almaktadır.
-28,57% Pazar kaybıyla Turknet in 2017 ikinci çeyrek pazarpayı %1,5 e gerilemiştir.

       
 

2015-2

2017-2

 2 Yıllık Değişim

TTNet

74,30

67,00

-9,83%

Superonline

16,50

20,20

22,42%

Vodafone Net

1,30

5,70

338,46%

Doğan TV Dijital

4,40

3,00

-31,82%

Turknet

2,10

1,50

-28,57%

Millenicom

1,00

1,40

40,00%

Diğer

0,40

1,20

200,00%

 

100,00

100,00

0,00%

2015-2 : 2015 Yılı ilk 6 ay sonundaki verileri ifade ediyor. 2017-2 : 2017 Yılı ilk 6 ay sonundaki verileri ifade ediyor.

Not: Veriler BTK nin Pazar verilerinden yararlanarak hazırlanmıştır. BTK nin Pazar Verileri ile ilgili  raporlara  https://www.btk.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/Pazar-Verileri  linkinden ulaşabilirsiniz.

Haber Eklenme Tarihi :07.11.2017 02:26:00

İnternet Sitemizde bulunan teknolojik ürünler ile ilgili reklam , haber, logo ilgili firmaların tescilli markalarıdır. İnternet sitemizde bulunan reklamların içeriği reklam veren firmaya aittir. ©2005-2018 - www.adsl.com.tr
Kullanıcı İşlemleri

Facebook-Twitter