Uzmanımız Sizi Arasın

Abonelik ilişkisi kapsamında temin ettiğimiz kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin detaylı bilgi için lütfen Aydınlatma Metni(KVKK) ve Kullanım Sözleşmesi inceleyiniz.

Sıkça Sorulan Sorular-Genel
ADSL Nedir , Hız Neden Asimetrik ? Ne kadar mesafe için hizmet alınabilir?

ADSL (Asimetrik Sayısal Abone Hattı- İngilizce Asymmetric Digital Subscriber Line ) sözcüklerinin baş harflerinden oluşan ADSL, geniş bant internet sektöründe en çok kullanılan internet bağlantı tekniğidir. Aynı hat üzerinden bir dağıtıcı (splitter) ile hem internet bağlantısını hem de telefon bağlantısı hizmeti alınabilir.
ADSL de Veri alma Hızı (download) ve gönderme (upload) hızı ADSL de birbirinden farklı olduğu için simetrik olmayan anlamında asimetrik olarak adlandırılmıştır. Kullanıcının veri alım hızı, gönderim hızından yüksek olur.
ADSL ,genellikle 4 kilometreden uzakta olmayan mesafelere dağıtılabilir. Fakat kablo bağlantısının izin verdiği ölçüde 8 kilometreye kadar ulaşabilir. Uzaklığa göre alabileceğiniz hızlar farklı olabilir.
 

İnternet Başvuruları Hakkında

İnternet Başvurusu Nerelerden yapabilirim?
İnternet Servis Sağlayıcıların Yetkili ADSL Bayi ve/veya Yetkili Satış Noktalarından.
İnternet Servis Sağlayıcıların Resmi İnternet Sitelerinden (com.tr uzantılı alan adlarını tercih etmenizi öneririz.)
İnternet Servis Sağlayıcıların Çağrı Merkezlerini arayarak
İnternet Başvurusu için gerekli olan evraklar nelerdir?
Bireysel ve Kurumsal Başvurularda farklı evraklar istenmektedir.
Genelde talep edilen evraklar (Firmalara göre değişiklik gösterebilir)
Bireysel Aboneler :
Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi
Kurumsal Abone :
Vergi Levhası
İmza Sirküleri
Yetkili Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi

 

ADSL de Statik ve Dinamik IP Adresi Nedir?

Sürekli olarak bir ADSL kullanıcıya tahsis edilen ve kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı aynı IP adresi ADSL statik ip adresi olarak adlandırılır.
IP adreslerinin daha ekonomik kullanılması için her kullanıcıya bir statik ip adresi tahsisi yerine belirli bir IP blok‘undan kullanılmayan bir IP adresi de verilebilir ki bu da dinamik IP adresi olarak adlandırılır.
Bu durumda kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı IP adresi farklı farklı olabilir. Statik IP genelde Webserver, mail server gibi IP adresinin başkaları tarafından bilinmesini gerektiren uygulamalar için kullanılmaktadır.
Ev kullanıcıları içinse genelde dinamik IP kullanımı daha uygundur. IP gerektirecek bir gereklilik varsa (güvenlik kamerası vs) statik IP ihtiyacı olabilir.

Fiber İnternet Nedir? Fiber İnternet ile Diğer İnternet’lerin farkı nedir?

Fiber İnternet , genişbant internet erişim imkanı veren, altyapısı fiber optik kabloya dayanan dünyanın en hızlı internet teknolojisidir.
Diğer internet teknolojilerinde fiber optik kablolar ana iletişim noktalarına gelir. Burdan sonra bakır kablolar ile tüketicinin hizmet aldığı noktaya ulaşır.
Fiber Optik Kablolardan sonra iletim hattı bakır kablolar nedeniyle zayıflar ve iletim hızı düşer. Bu nedenle son kullanıcının internet belli bir hızın üzerine çıkamaz.
Fiber Optik noktasına ne kadar yakınsa hız artar. Uzaklaşınca hız düşer.

 

ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?

Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.

1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.

Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.