Uzmanımız Sizi Arasın

Abonelik ilişkisi kapsamında temin ettiğimiz kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin detaylı bilgi için lütfen Aydınlatma Metni(KVKK) ve Kullanım Sözleşmesi inceleyiniz.

Sıkça Sorulan Sorular-Genel
ADSL de Statik ve Dinamik IP Adresi Nedir?

Sürekli olarak bir ADSL kullanıcıya tahsis edilen ve kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı aynı IP adresi ADSL statik ip adresi olarak adlandırılır.
IP adreslerinin daha ekonomik kullanılması için her kullanıcıya bir statik ip adresi tahsisi yerine belirli bir IP blok‘undan kullanılmayan bir IP adresi de verilebilir ki bu da dinamik IP adresi olarak adlandırılır.
Bu durumda kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı IP adresi farklı farklı olabilir. Statik IP genelde Webserver, mail server gibi IP adresinin başkaları tarafından bilinmesini gerektiren uygulamalar için kullanılmaktadır.
Ev kullanıcıları içinse genelde dinamik IP kullanımı daha uygundur. IP gerektirecek bir gereklilik varsa (güvenlik kamerası vs) statik IP ihtiyacı olabilir.

ADSL Modem de Kullanılan Kullanıcı adı ve şifreler nasıl kullanılır.?

ADSL kullanıcısı iseniz 3 adet kullanıcı adı ve şifreden bahsedebiliriz. En fazla karıştırılan konulardan biridir.
1-)ADSL Modem Kullanıcı Adı ve Şifresi : ADSL Modem içinde gerekli ayarların yapılabilmesi için modemin arayüzüne giriş sağlayan kullanıcı adı ve şifredir. Her modemin varsayılan (fabrika ayarları) bir kullanıcı adı ve şifresi vardır. Bu modem marklarında aynı olabileceği gibi, aynı markanın değişik modellerinde farklı olabilir. Kullanma kılavuzundan bakabilirsiniz.
2-)İnternet Servis Saylayıcısından alınan kullanıcı adı ve şifre :
Hizmet aldığınız internet servis sağlayıcısı, size internet kullanımı için bir kullanıcı adı ve şifre verir. Bu kullanıcı adı ve şifreyi modemde ayarlamanız (modem ilgili firma tarafından ayarlanmamış ise) gerekmektedir.
3-)Kablosuz ADSL modemlerde ‘Kablosuz Ağ Şifresi:
Cihazınızın modeme kablosuz erişmesini sağlayan şifredir. Yine bu ayar modem içerisinde yapılır. Güvenlik ve kota kullanımı için kesinlikle ayar yapmanızı öneririz.

 

ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?

Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.

1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.

Fiber İnternet Nedir? Fiber İnternet ile Diğer İnternet’lerin farkı nedir?

Fiber İnternet , genişbant internet erişim imkanı veren, altyapısı fiber optik kabloya dayanan dünyanın en hızlı internet teknolojisidir.
Diğer internet teknolojilerinde fiber optik kablolar ana iletişim noktalarına gelir. Burdan sonra bakır kablolar ile tüketicinin hizmet aldığı noktaya ulaşır.
Fiber Optik Kablolardan sonra iletim hattı bakır kablolar nedeniyle zayıflar ve iletim hızı düşer. Bu nedenle son kullanıcının internet belli bir hızın üzerine çıkamaz.
Fiber Optik noktasına ne kadar yakınsa hız artar. Uzaklaşınca hız düşer.

 

Yalın (Telefonsuz) İnternet Hakkında

Yalın (Telefonsuz) İnternet Nedir ?
Sabit Telefon hattına gerek kalmayan internet demektir.
Yalın internet için bir Kablo çekilmesi gerekiyor mu? Nasıl?
Evet. Uygulamaları farklı olmakla beraber çekilen hat , telefon hattı gibi bakır kablo ile çekilmiş bir iletim hattı. İnternet almak için bir hat gerekli olan lokasyonlarda çekilen hat, telefon görüşmesine kapalı telefon hattı olarak tanımlamamız yanlış olmaz.
Yalın İnternet için neden ücret alınıyor?
Yalın ADSL için çekilen hattının , telefon hattı gibi bir maliyeti ve bakım ücreti olması nedeniyle bir ücret alınmaktadır. Birçok kampanyada yalın internet dahil olarak müşterilere sunulmaktadır. Sabit telefon hattı kullanan müşterilere yaklaşık aylık 10-12 TL lik bir fiyat avantajı sağlamaktadır.
Yalın İnternet ‘te başka firmaya geçiş yapabilir miyim?
İnternet Servis sağlayıcısını değiştirebilirsiniz. Fakat bu internet taşıma anlamına gelmez. Diğer interneti kullanmayacaksınız iptal ettirmeniz gerekir. Yanı yeni bir firmadan hizmet almanız, diğer firmanın internet hizmetini sonlandırılacağı anlamına gelmez.

 

Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.