Sıkça Sorulan Sorular-Genel
ADSL Modem arızalı. İnternet kullanamıyorum. Modemin Garanti Şartları Nelerdir ?

Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi vardır. Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.
ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç seçenekten bahsetmek gerekir.
ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma veya kiralama şartlarını incelemenizde yarar vardır. Firmalara göre farklı uygulamalar olmasına rağmen genelde yapılan uygulamalar aşağıdadır.

1-)İndirimli satılan ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirirler.. Bazı firmalar modemi tüketiciye kendi sattığı için yetkili servis yerine kendisine gönderilmesini isteyebilir. Bu durumda müşteriye kullanabilir bir modem tedarik edilir.
2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.
3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde kullanılan kiralık modemler: ISS kendi modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.

Metro Ethernet Nedir? G.SHDSL Nedir ? ADSL ile G.SHDSL arasındaki fark nedir.?

Metro Ethernet, Fiber Optik Kablo üzerinden 5 Mpbs ile 1 Gpbs arasında her türlü veri akışına imkan veren, internet dönüşüm protokollerine gerek duyulmayan uçtan uca ethernet taşıyan iletim teknolojisidir. Simetrik yapıya sahiptir.
G.SHDSL (Simetrik Yüksek Hızlı Sayısal Abone Hattı) download(alma) ve upload(gönderme) hızları birbirine eşit DSL teknolojisidir.
Simetrik bant genişliği ve güvenli erişim imkanı sağlayarak, uzak ofisleri bulunan ve bu noktalara veri iletişimi yapmak isteyen firmaların kullanabileceği bir hizmettir.
128 Kpbs ‘den 2 Mbps’ye kadar erişim imkanı sağlar.
ADSL asimetrik, G.SHDSL ise simetriktir. Yanı alma ve verme hızları aynıdır.

 

ADSL Tarifeleri  Nelerdir?

ADSL Tarifelerini 3 ana gruba ayırabiliriz.
Limitsiz (Sınırsız-Kotasız) Tarifeler :
Kullanım trafiğine bakılmaksızın aylık sabit ücretle alınan sınırsız kotasız paketlerdir. Hız düşümü olmaz. Devamlı hizmet aldığınız paket ücretini ödersiniz. Kota aşım ücreti alınmaz.
Limitsiz Adıl Kota Noktası (AKN) olan tarifeler :
Ay içerisinde kullanım trafiğiniz belli bir GB a ulaştığında (AKN) hızının düşülmesi uygulamasının olduğu pakettir. 1 Ocak 2019 dan itibaren uygulanmıyor. Bazı servis sağlayıcıları , bu tarifeye benzer “Akıllı Sınırsız Tarifeler” uygulamaktadır. Genelde bu uygulama gündüz farklı hız (örneğin 02.00-19.00 arası 16 mbps hız, 19.00-02.00 arası daha düşük hız) gece daha düşük hız şeklinde uygulanmaktadır.
Limitli Tarifeler :
Aylık Belli bir kotası olan tarifeler. Kotası dolduğunda ek kota satın almanız gerekebilir. Veya ek kullanımlar ücretlendirilir.

 

İnternet Aboneliğinde Hizmet aldığım firmayı değiştirebilir miyim? Nasıl ?

Evet.. Yeni hizmet almak istediğiniz firmaya başvurmanız gerekmektedir. Başvuru ve geçiş işlemlerini yeni firma tarafından yapılmaktadır. Geçiş işlemi olabilmesi için eski internet aboneliğinizin aktif olması gerekmektedir.  Geçiş işlemine “ISS Geçiş” ve/veya “ISS Churn” denilmektedir.
Yine dikkat edilmesi gereken konularda biri de “Abonelik Kimin Üzerinde ise” aynı isim ve bilgilerle işlemin yapılması gerekmektedir. Birinci derecen akraba olsanız dahi farklı isim ve bilgilerle hizmet aldığınız firmayı değiştiremezsiniz.

İnternet Başvuruları Hakkında

İnternet Başvurusu Nerelerden yapabilirim?
İnternet Servis Sağlayıcıların Yetkili ADSL Bayi ve/veya Yetkili Satış Noktalarından.
İnternet Servis Sağlayıcıların Resmi İnternet Sitelerinden (com.tr uzantılı alan adlarını tercih etmenizi öneririz.)
İnternet Servis Sağlayıcıların Çağrı Merkezlerini arayarak
İnternet Başvurusu için gerekli olan evraklar nelerdir?
Bireysel ve Kurumsal Başvurularda farklı evraklar istenmektedir.
Genelde talep edilen evraklar (Firmalara göre değişiklik gösterebilir)
Bireysel Aboneler :
Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi
Kurumsal Abone :
Vergi Levhası
İmza Sirküleri
Yetkili Kimlik Fotokopisi
İnternet Başvuru formu
Abonelik Sözleşme
Taahhütlü Kampanya ise İnternet Kampanya Taahhütnamesi

 

Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.