Sıkça Sorulan Sorular-Genel
ADSL Hızlarında Bölgesel Farklılık Olabilir mi?  

Kullanılan altyapıya ve hizmet alınacak adresin santrala uzaklığına göre değişiklik gösterebilir.
100 Mbps ye kadar hız alınabilir. Genişbant internetin ilk yıllarında(2004-2005) 1 Mbps yüksek hız sayılmasına rağmen , 2020 lerden itibaren İnternet Servis sağlayıcıların çoğu en düşük hız olarak 4 Mbps olarak vermeye başladılar. 2022 yılına bakıldığında ise en düşük hız 8 Mbps olarak verilmektedir.
Tüketicilerin talepleri doğrultusunda altyapı desteklediği şartlarda 100 Mbps ye kadar hız almak mümkündür.
 

ADSL Tarifeleri  Nelerdir?

ADSL Tarifelerini 3 ana gruba ayırabiliriz.
Limitsiz (Sınırsız-Kotasız) Tarifeler :
Kullanım trafiğine bakılmaksızın aylık sabit ücretle alınan sınırsız kotasız paketlerdir. Hız düşümü olmaz. Devamlı hizmet aldığınız paket ücretini ödersiniz. Kota aşım ücreti alınmaz.
Limitsiz Adıl Kota Noktası (AKN) olan tarifeler :
Ay içerisinde kullanım trafiğiniz belli bir GB a ulaştığında (AKN) hızının düşülmesi uygulamasının olduğu pakettir. 1 Ocak 2019 dan itibaren uygulanmıyor. Bazı servis sağlayıcıları , bu tarifeye benzer “Akıllı Sınırsız Tarifeler” uygulamaktadır. Genelde bu uygulama gündüz farklı hız (örneğin 02.00-19.00 arası 16 mbps hız, 19.00-02.00 arası daha düşük hız) gece daha düşük hız şeklinde uygulanmaktadır.
Limitli Tarifeler :
Aylık Belli bir kotası olan tarifeler. Kotası dolduğunda ek kota satın almanız gerekebilir. Veya ek kullanımlar ücretlendirilir.

 

Fiber İnternet Nedir? Fiber İnternet ile Diğer İnternet’lerin farkı nedir?

Fiber İnternet , genişbant internet erişim imkanı veren, altyapısı fiber optik kabloya dayanan dünyanın en hızlı internet teknolojisidir.
Diğer internet teknolojilerinde fiber optik kablolar ana iletişim noktalarına gelir. Burdan sonra bakır kablolar ile tüketicinin hizmet aldığı noktaya ulaşır.
Fiber Optik Kablolardan sonra iletim hattı bakır kablolar nedeniyle zayıflar ve iletim hızı düşer. Bu nedenle son kullanıcının internet belli bir hızın üzerine çıkamaz.
Fiber Optik noktasına ne kadar yakınsa hız artar. Uzaklaşınca hız düşer.

 

İnternet Aboneliğinde Hizmet aldığım firmayı değiştirebilir miyim? Nasıl ?

Evet.. Yeni hizmet almak istediğiniz firmaya başvurmanız gerekmektedir. Başvuru ve geçiş işlemlerini yeni firma tarafından yapılmaktadır. Geçiş işlemi olabilmesi için eski internet aboneliğinizin aktif olması gerekmektedir.  Geçiş işlemine “ISS Geçiş” ve/veya “ISS Churn” denilmektedir.
Yine dikkat edilmesi gereken konularda biri de “Abonelik Kimin Üzerinde ise” aynı isim ve bilgilerle işlemin yapılması gerekmektedir. Birinci derecen akraba olsanız dahi farklı isim ve bilgilerle hizmet aldığınız firmayı değiştiremezsiniz.

Yalın (Telefonsuz) İnternet Hakkında

Yalın (Telefonsuz) İnternet Nedir ?
Sabit Telefon hattına gerek kalmayan internet demektir.
Yalın internet için bir Kablo çekilmesi gerekiyor mu? Nasıl?
Evet. Uygulamaları farklı olmakla beraber çekilen hat , telefon hattı gibi bakır kablo ile çekilmiş bir iletim hattı. İnternet almak için bir hat gerekli olan lokasyonlarda çekilen hat, telefon görüşmesine kapalı telefon hattı olarak tanımlamamız yanlış olmaz.
Yalın İnternet için neden ücret alınıyor?
Yalın ADSL için çekilen hattının , telefon hattı gibi bir maliyeti ve bakım ücreti olması nedeniyle bir ücret alınmaktadır. Birçok kampanyada yalın internet dahil olarak müşterilere sunulmaktadır. Sabit telefon hattı kullanan müşterilere yaklaşık aylık 10-12 TL lik bir fiyat avantajı sağlamaktadır.
Yalın İnternet ‘te başka firmaya geçiş yapabilir miyim?
İnternet Servis sağlayıcısını değiştirebilirsiniz. Fakat bu internet taşıma anlamına gelmez. Diğer interneti kullanmayacaksınız iptal ettirmeniz gerekir. Yanı yeni bir firmadan hizmet almanız, diğer firmanın internet hizmetini sonlandırılacağı anlamına gelmez.

 

Sıkca Sorulan Sorular, Herhangi bir kampanyaya ait özel sorular değildir. Sektörle ilgili genel sorulardır. Kampanya ile ilgili sorular için ilgili firmanın kampanya detaylarına ve/veya SSS cevaplarına bakabilirsiniz.