ADSL Modem Arızaları Hakkında
ADSL Modem Arızaları Hakkında. ADSL Teknik Destek

ADSL çalışmıyor. Kontrol edilmesi gerekenler nelerdir.

Adsl çalışmıyorsa ilk önce ADSL modemin ışığına bakmanız gerekiyor. Eğer modemde ADSL ışığı kırmızı yanıyorsa büyük ihtimalle internet sinyalı modeme ulaşmıyor demektir. Bu durumda hat kontrolü için hizmet aldığınız İnternet Servis sağlayıcınızı arayabilirsiniz.

ADSL ışığı kırmızı yanmıyor. Fakat internete giremiyorum.

ADSL modem ile cihaz arasındaki iletişimi kontrol etmeniz gerekiyor. ADSL modem ile cihaz arasında kablo ile bağlanılmış ise kabloları kontrol etmenizde fayda var.

Kablo bağlantısında problem yoksa cihazının ağ ayarlarıyla ilgili bir problem olmuş olabilir. Eğer kullandığınız cihaz bir bilgisayar ise mutlaka ‘Ağ Yapılandırmasını’ kontrol etmenizi ve/veya yeniden yapılandırmanızı öneririz.

ADSL Kullanıcı Adı ve Şifremi unuttum .Ne Yapmalıyım?

ADSL kullanıcısı iseniz 3 adet kullanıcı adı ve şifreden bahsedebiliriz. En fazla karıştırılan konulardan biridir.

1-)ADSL Modem Kullanıcı Adı ve Şifresi : ADSL Modem içinde gerekli ayarların yapılabilmesi için modemin arayüzüne giriş sağlayan kullanıcı adı ve şifredir. Her modemin varsayılan (fabrika ayarları) bir kullanıcı adı ve şifresi vardır. Bu modem marklarında aynı olabileceği gibi, aynı markanın değişik modellerinde farklı olabilir. Kullanma kılavuzundan bakabilirsiniz.

2-)İnternet Servis Saylayıcısından alınan kullanıcı adı ve şifre :

Hizmet aldığınız internet servis sağlayıcısı, size internet kullanımı için bir kullanıcı adı ve şifre verir. Bu kullanıcı adı ve şifreyi modemde ayarlamanız (modem ilgili firma tarafından ayarlanmamış ise) gerekmektedir.

3-)Kablosuz ADSL modemlerde ‘Kablosuz Ağ Şifresi’ :

Cihazınızın modeme kablosuz erişmesini sağlayan şifredir. Yine bu ayar modem içerisinde yapılır. Güvenlik ve kota kullanımı için kesinlikle ayar yapmanızı öneririz.

ADSL Modemi nasıl ayarlarım ?

Her modemin kullanma kılavuzu bulunmaktadır. Kullanma kılavuzunu kullanarak 2 şekilde kurulum yapabilirsiniz.

1-)CD ile ve kullanma kılavuzundaki yönergelere bakarak bilgisayarınızdan yükleyebilirsiniz.

2-)Modemin arayüzünden ve varsayılan İP ile ayar yapabilirsiniz. Varsayılan İP bilgisi (örneğin :192.168.1.1 gibi) kullanma kılavuzunda yer almaktadır.

ADSL Modem arızalı. Adsl kullanamıyorum. Ne  Yapmalıyım. ?

Tüm adsl modemlerin 2 yıl zorunlu garantisi vardın.  Herhangi bir yerden kendi satın aldığınız adsl modem ise garanti belgesinde bulunan üretici ve/veya satıcı firma ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Bulunduğunuz yerde firmanın Yetkili Servisi varsa garanti belgesi ile beraber ilgili firmanın yetkili servisine başvurabilirsiniz.

ADSL Modemi , internet servis sağlayıcısından almış iseniz o zaman birkaç seçenekten bahsetmek gerekir.

ADSL modemi satın aldığınız ISS firmasının satın alma şartlarına incelemeniz yarar vardır.  Genelde yapılan uygulamalar

1-)İndirimli verilen ADSL Modemler : Bu durumda genelde adsl modemin arızalanması durumunda üretici firmanın yetkili servisine yönlendirler..

2-)Kiralama yoluyla verilen modemler : ADSL Modem kiralandığı için modem arızası durumunda genelde arıza ISS tarafından giderilir veya değiştirilir.

3-)Eve kadar fiber olan bölgelerde ISS kendi modemini kendi kurar. Problem olduğunda yine ISS kendi değiştirir.

Haber Eklenme Tarihi :30.10.2017 01:15:00

En Uygun Çözüm için Sizi Arayalım

Ad Soyad
İletişim Telefonu
Şehir
İlçe