ADSL de Online Şikayet Devri Başlıyor.
ADSL de Online Şikayet Devri Başlıyor.
BTK, vatandaşların sabit - mobil telefon ve internet hizmetlerine ilişkin şikâyet başvurularının daha hızlı ve etkili bir şekilde çözüme kavuşturulması için işletmecilere online Tüketici Şikâyet Sistemi oluşturma zorunluluğu getirdi.
BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer, elektronik haberleşme hizmetlerinde tüketicilere makul fiyatlarla kaliteli hizmet sunulmasına önem verdiklerini belirterek bu hizmetlerden yararlanan vatandaşların karşılaştıkları sorunların çözülmesi amacıyla Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu olarak yeni bir karar aldıklarını açıkladı.
Bu kararla işletmecilere internet ortamında Tüketici Şikâyet Sistemi oluşturma yükümlülüğü getirildiğini vurgulayan Acarer, sabit telefon, cep telefonu ve İnternet gibi elektronik haberleşme hizmetleriyle ilgili tüketici şikâyetlerinin şeffaf, hızlı, kolay ve etkin bir şekilde çözülmesini amaçladıklarını dile getirdi.
BTK’nın yeni Kurul kararıyla ilgili şu bilgilere yer verildi:
İşletmecilerin internet sitelerinin ana sayfasında ‘tüketici şikâyetleri’ başlığı altında abonelerinin şikâyetlerini kolayca ve ücretsiz olarak iletebileceği ve işletmeci tarafından verilen cevapları görebileceği bir bölüm oluşturmaları gerekiyor. Aldıkları hizmetle ilgili herhangi bir sorun ya da şikâyeti olan vatandaşlar, internet üzerinden bu sisteme girerek başvurularını yapabilecek. İşletmeciler de 10 iş günü içinde bu şikâyetleri çözerek vatandaşları bilgilendirecek.
BTK, Tüketici Şikâyet Sisteminin altyapısının oluşturulması ve uygulama çalışmalarının tamamlanması amacıyla işletmecilere 1 Nisan 2014 tarihine kadar süre verdi. 1 Nisan ile 30 Haziran 2014 tarihleri arasında yapılacak test uygulamasının ardından internet ortamlarında oluşturulan Tüketici Şikâyet Sistemleri aktif olarak hizmet vermeye başlayacak.
Not: Bu yazıdaki bazı veriler BTK’nin resmi internet sitesinden derlenmiştir.
Eklenme Tarih:03.07.2014
Uzmanımız Sizi Arasın